Vecka 10 (dag 73) --> Le grand finale

Då var det dags! Att avrapportera vecka 10 med bilder, den vecka alla (inklusive mig själv) väntat på sedan dag 1. Rikard, min uppdragsgivare, hade planerat ett "skäggevent" och via facebook bjudit in vännet. Kvällen gick sedan ut på att vi varje halvtimme mellan kl 20:30 fram till kl 23 gjorde något med mitt skägg/mustasch/hår. Det som följer är alltså ett bildmaraton över gårdagskvällens utveckling. Min kamera hade 51 bilder från kvällen och jag kan lova att det är ca 1/10 del av alla bilder som togs totalt! Nåväl det är bara att börja dra igång så att ni läsare får njuta av de fantastiska kreationerna man kan göra med ansiktsbehåring:

Vecka 10 (dag 73) - The end:



Steg 1: Slutresultatet, lite skuggigt men så här långt blev mitt frodiga skägg under 10 veckor! Det var som tjockast och längst på halsen under hakan vilket inte riktigt framgår av bilden.



Kl 20:30: Bill är redo att göra det första "ingreppet", jag ser ovetande glad ut under tiden han är mera lömskt glad!



Steg 2: "Bikerlooken", kände mig lite hårdare än vad jag egentligen är! Det känns lite som den typ av skägg män i livskriser skaffar under en kortare period, eller har jag fel?



Kl 21:00: Den andra rakningen stod Lisa för, lägg märke till överlag hur koncentrerade alla som rakade mig är på bilderna - 100 % fokus för att nå bästa resultat!



Steg 3: En av mina personliga favoriter - Lemmyskägget (namnet från Motörheads sångare Lemmy Kilmister). Hade jag haft en mer rockig stil i övrigt hade jag LÄTT sparat ut och behållt denna modell (med lite ansning av mustaschen).



Kl 21:30: Lenas tur att gå lös med rakapparaten, denna gång putsades skäggets kanter litegrann och håret förorade sin "oskuld" med lite "snygga" stripes. (Överanvändning av citationstecken i detta sammanhang är bara ett sundhetstecken!)



Steg 4: Freakshowen kan börja! Stripes på sidan och skarpare kanter på Lemmyskägget. Vårdat men ändå lite jag vet inte vad. Obehagligt är inte ordet jag söker men åt det hållet!



Kl 22:00: Ellens tur att göra en fokuserad insats. Hon var nog den som var mest osäker inför rakandet och sa bl.a. "Men tänk om det blir fel?" då kontrade jag med "Allt ska ju bort så det kan ju inte bli fel!". Efter det började det välbekanta ljudet av trimmern..



Steg 5: Något av en misslyckad Wolverine med en korthårig Mohawk och mustasch. Om steg 3 var en av de större favoriterna så tror jag detta är den sista jag skulle vilja ha =P



Kl 22:30: Rakare nr. 5 - Samuel ger sig in i leken och går sedan ut hårt med att raka sidorna av huvudet med hyvel. När detta är avklarat gick han sedan lös med rakapparaten och fixade ett mönster på bakhuvudet =P



Steg 6: Samuel berättade för alla att han vill göra ett Stålmannenmärke vilket han också gjorde. Efteråt avslöjade jag dock hans plan, S:et stod för "Samuel" och inte för "Stålmannen" =P (Skägget var under detta steg oförändrat.)



Kl 23:00: Bill fick sedan chansen en andra gång, denna gång rykte polisongerna. Jag fick också en härlig "Ronaldfrilla" samtidigt som Samuels "super S" fick vara kvar!



Steg 7: Längden på skägget i "hästskomustaschen" gör att den går från något som nästan skulle kunna vara okej till något som inte alls är okej. Kombinationen mustasch och Ronaldobabyfrillan gör ju att ingen levande organism kan finna mannen på bilden attraktiv! =P



Kl 23:30: Samuel tog också ett andra tillfälle i akt att få raka mig, detta fastnade dock inte på min kamera (tror att förste kamerakvinna Linn vid den här tidpunkten började vara lite less. Det som hände var i alla fall att Samuel gjorde om hästskon till en vanlig mustasch som jag sedan styleade.



Steg 8: En stylead valrossmustasch kan ju aldrig vara fel, E L L E R?!  Det komma många bud på vem jag efterliknande, det bästa var kanske Lenas bud om någon tecknad "musboss" från ett tv-spel.



Kl 23:35 / (Bonus)Steg 9: Fick avsluta med att göra något litet eget. Tog då bort allt utom de små twistade mustaschkanterna ;)



Kl 00:00 / Steg 10: När de andra gick ut på krogen (vi hade en bra kväll i fredags =P) åkte jag och Linn hem till morsan+farsan för att raka bort det sista. Nu ser jag ut som en skinnskalle och hoppas att håret ska växa fort som bara den =)

Detta var hela rapporten! I och med detta inlägg är bloggen, vadet och skägget avklarat. Tack utgår till min vadkompis Rikard men också de som varit skägget troget. Tänker då närmast på DB, farmor, Klas och många jag träffat på resande fot. Till er andra får jag skriva att jag hoppas ni är nöjda med att den "vanliga" Emil snart är tillbaka. Hänvisar i fortsättningen till min vanliga blogg: www.emilmarklund.blogg.se som i dagarna kommer att återuppstå!

Tack för dessa 10 veckor, lägg märke till hur lika första och sista bilden är ;)

Kommentarer
Postat av: Bill

Bara att spara ut skägget igen då så du ser ut som en människa igen ;)



Sjukt rolig kväll! Tack alla och lite extra tack till dig Emil som stod för för underhållningen! :)

2011-04-10 @ 20:00:59
Postat av: Lisa

Tjusig sammanfattning! Jag håller med Bill, det var en riktigt rolig kväll! :) Mer skäggfest åt folket!

2011-04-10 @ 21:07:50
URL: http://flupp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0