Vecka 0 (Dag 1)

Da tar det sin borjan, skaggaventyret pa resande fot 2011! Det som borjade med ett skamtsamt "Tank om du skulle spara ut skagget och raka huvudet?" mynnade ut i ett vad dar jag faktiskt nu ska spara skagg under ca 70 dagar och samtidigt raka huvudet. Denna blogg har jag (som jag skrev i inledningen) gjort for att ni dar hemma ska kunna folja med pa "resan", den kan eventuellt ocksa fungera som terapi nar det borjar ga tungt! Jag ska forsoka lagga upp ett inlagg i veckan pa bild over utvecklingen, problem med internettillgang och uppkoppling kan dock gora att det blir nagra dagars forskjutning. Innan jag lagger upp den forsta bilden svarar jag redan nu pa fragan om "varfor jag redan har en veckas skaggstubb?". Svaret pa detta ar att jag lovade Lena att borja spara tidigare om jag fick skicka hem lite saker med henne nagot hon gick med pa! Nog med text, har kommer en bild (som ar i princip identisk med profilbilden) pa hur jag ser ut nu i skrivandets stund:

Vecka 0 - Dag 1:

Kommentar: Skagget har precis borjat bli synligt pa langre avstand, de i min omgivning tanker nog att det ar dags for han att raka sig men de skulle bara veta. Mustachen ar i det narmaste osynlig an sa lange, nagot jag ar tacksam over. Tror att den de sista veckorna kan bli storsta problemet vid maltider!

Kommentera garna vad du tror, tanker och tycker om denna utmaning =)

Skriver framover!


Kommentarer
Postat av: Ida L

Meeen Emil!!!! Samla nu in pengar till välgörande ändamål när du ändå gör en happening av dina begåvade idéer …..

2011-01-31 @ 07:11:10
Postat av: DB

awesome detta initiativ gillas skarpt.



men jo när skägget blir längre börjar det vara ivägen, speciellt om du har soppor eller såser, därav är jag relativt nyansad



ska även tacka för vykortet, bättre sent än aldrig, nu saknar du ju bara en puerto rico, i puerto rico för att resan ska vara fulländad

2011-01-31 @ 08:01:24
Postat av: Linn

INGEN KOMMENTAR!

2011-01-31 @ 08:18:47
Postat av: Lisa

Haha. Ni är så störda. ♥

2011-01-31 @ 10:06:04
URL: http://flupp.blogg.se/
Postat av: Linn

Och du, pappa sa att brukar man inte ha skägg kan man få eksem och grejer av det... Det låter väl mysigt. Jag bara varnar dig :P Sen kommer din bränna inte vara den finaste. Men, allt klär en skönhet, eller?

2011-01-31 @ 12:38:06
Postat av: Caroline

Haha!

2011-01-31 @ 15:57:14
URL: http://ahlbackcaroline.blogg.se/
Postat av: Per

Det här är det mest intressanta på länge! Ta inte bort skägget förrän jag får chansen att föra mina fingrar genom det är du snäll.



/Per

2011-01-31 @ 17:06:31
Postat av: JL

Vad gör folk inte för att få uppmärksamhet. Ännu ett PR trick för att få fler läsare.

2011-01-31 @ 17:17:38
Postat av: Emil

Tackar for feedbacken, hoppas ni hanger med! Vad skulle jag spara till for valgorande andamal da?



Tack for stodet DB, har ju atminstone nagon vecka innan jag ar ikapp dig!



Japp Linn, du har forstatt det dar - allt klar en skonhet =)



Per, ja vi far bara se till att traffas under de forsta fyra dagarna hemma och det ska vi =)



JL, nja gor det mer for att vinna vadet an for att fa uppmarksamhet, men vill folk lasa ar det ju bara lite extra roligt =)

2011-01-31 @ 18:12:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0